Do roku 2008 prichádza celá rada KTM EXC zmenená k nepoznaniu. Najprv nás upútalo okrem nového tvaru svetlometu tiež veľké množstvo otvorov v bočných paneloch nádrže. Takmer by sa mohlo zdať, že vznikli streľbou z kalašnikova, majú však svoj praktický význam. Privádzajú viac vzduchu ku zväčšenému airboxu, zároveň dávajú novej „kátéemke“ nezameniteľný ráz. Nové tvarovanie nádrže má zas jazdcovi umožniť lepší úchop stroja kolenami. Celkovej designovej línii KTM 250 EXC-F nejde z nášho pohľadu nič vytknúť. Predná i zadná časť je v rovnováhe, čomu napomáhajú i zmenené podsedadlové panely. Pokiaľ vám chýbajú blinkre, vedzte, že nám ich pred testom technici KTM radšej zložili… Nie je to nijak náročná operácia, je možné ich jednoducho demontovať spoločne s držiakom a osvetlením SPZ.
Pohonná jednotka
Motor | Jednovalec, štvortakt |
Objem | 248,6 ccm |
Vŕtanie x zdvih | 76 x 54,8 mm |
Kompresný pomer | 12,8:1 |
Štartér | Nožný/El.štartér |
Prevodovka | 6-rýchlostná |
Karburátor | Keihin MX FCR 39 |
Spojka | Viacelamelová v olejovom kúpeli |
Podvozok
Centrálny rám | Oceľ 25CrMo4 |
Pomocný rám | Hliník 7020 |
Riadilá | Magura Aluminium o 28/22 mm |
Pérovanie predné | WP USD o 48 mm |
Pérovanie zadné | WP Monoshock PDS |
Zdvih pérovania predného / zadného | 300 / 335 mm |
Brzdy predná / zadná | Kotúčové 300 / 335 mm |
Ráfky predný / zadný | 1,60 x 21"; 2,15 x 18" Excel |
Pneumatiky predná / zadná | 90/90-21“ / 120/90-18“ |
Uhol hlavy riadenia | 63,5° |
Rozvor | 1475 |
Svetlá výška | 380 mm |
Výška sedadla | 925 mm |
Suchá váha | 105,7 kg |
Nádrž | 9,2 l |